Teckna Toyota serviceavtal – för ett enklare bilägande!

 

När du köper en Toyota hos oss kan du ge dig själv och din bil ett serviceavtal hos Toyotaverkstaden. Du betalar en fast månadskostnad och summan baseras på bilmodell, körsträcka och typ av avtal. Enkelt, tryggt och bekvämt för dig och din Toyota.

Ju noggrannare du är med att serva din bil, desto säkrare kan du vara på att den fungerar som den ska och att den behåller högsta möjliga andrahandsvärde.

Att teckna serviceavtal är otroligt smart tycker vi. Ett serviceavtal innebär att du betalar en fast månadskostnad varje månad under avtalets tid. Det ger dig full koll på dina verkstadskostnader. Du slipper större utgifter vid ett enda tillfälle och du slipper bry dig om prishöjningarna på arbete och material. Serviceavtalet tecknas i samband med nybilsköp. Månadsbeloppet baseras på bilmodell, beräknad årlig körsträcka och vilken servicenivå du väljer – Bas eller Premium. Avtalet gäller i tre år och för den avtalade körsträckan, dock max 9 000 mil.

Serviceavtalet gäller för service på samtliga av Motor Trends anläggningar i Mariestad, Skara, Lidköping, Karlstad, Arvika, Skene, Kungsbacka och Halmstad.

Serviceavtalets fördelar

  • Enkelt, tryggt och bekvämt ägande.
  • Alla servicekostnader till en fast månadskostnad.
  • Garanterat pris, inga prishöjningar under avtalsperioden.
  • Ju noggrannare du är med att serva din bil, desto säkrare kan du vara på att den fungerar som den ska och att den behåller högsta möjliga andrahandsvärde.
  • Bilens underhållskostnader jämt fördelade över tiden.
  • En välservad bil garanterar ett högre andrahandsvärde när du en dag skall byta bil.

Detta ingår i våra serviceavtal

Bas

  • Service enligt tillverkarens serviceprogram för respektive modell.
  • Motorolja och motoroljefilter byts på både bensin och dieslar vid varje servicetillfälle.
  • Uppsmörjning av bromsar fram och bak vid fullservice.

Premium
Utöver bas ingår även:

  • Påfyllning av samtliga vätskor vid servicetillfället.
  • Byte av trasiga glödlampor, både vid- och mellan servicetillfällena.
  • Byte av torkarblad vid servicetillfället.

Beräkna pris och ansök om serviceavtal

Nedan kan du se vad avtalet kostar per månad. Alla priser är inklusive moms och gäller ny bil. Fyll i dina uppgifter och skicka formuläret till oss. Vi kommer därefter att kontakta dig. Har du frågor om serviceavtal ring 0501-28 00 00 eller mejla oss på info@motortrend.se

 

Motor Trends allmänna villkor för Serviceavtal Bas och Serviceavtal Premium

Tack för din intresseanmälan

Vi har nu mottagit din förfrågan om serviceavtal. Ett bekräftelsemejl har skickats till den epostadress du angav i formuläret.

Något gick fel! Var vänlig kontakta oss.

Fält markerade med en * är obligatoriska

Dina personuppgifter kan komma att överföras till länder utanför det Europeiska ekonomiska samarbets­området (EES) nämligen: Indien. Om så sker kommer överföringen ske i enlighet med gällande lagstiftning och kräver att landet i fråga har en adekvat skyddsnivå eller att det finns annan tillräcklig skyddsåtgärd exempelvis s.k. standardavtalsklausuler som innebär att överföringen är lagenlig. I tillämpliga fall kan en kopia av skyddsåtgärderna erhållas genom att kontakta oss på integritet@toyota.se


Fält markerade med en * är obligatoriska

Frågor och Svar om serviceavtal

Kan jag teckna ett serviceavtal på en begagnad bil? -Ja, om bilen är mindre än 12 månader från registreringsdatum och första servicen inte är utförd. Vid första fakturering debiteras månadskostnaden multiplicerat med antal månader sedan registreringsdatum. Serviceavtalet gäller från första registreringsdatum.

Kan jag teckna ett avtal på mer än 9000 mil? -Ja, kontakta oss för en offert.

Vem kontaktar jag när jag har frågor kring mitt serviceavtal? -Kontakta din lokala servicerådgivare 

Jag kör kortare än avtalad körsträcka, vad händer då? -Bilen skall servas enligt tillverkarens serviceintervaller, det som uppnås först gällande körsträcka eller antal månader. Om ditt avtal gäller 6000 mil/3år eller högre kan avtalet justeras. För mer information, se allmänna villkor för serviceavtalet längre ner.

Jag kör mer än avtalad körsträcka, vad händer då? -Nej, det går inte att ändra, du debiteras nästkommande service + ordinarie månadskostnad under avtalstiden vid högre miltal.

Jag skall sälja bilen under avtalstiden, vad händer då? -Du skall meddela oss och avtalet ska avslutas. Avtalet kan ej överlåtas till ny ägare. För mer information, se allmänna villkor för serviceavtalet längre ner.

Måste jag ha koll på att bilen servas? -Ja, det är ditt ansvar som bilägare att bilen sköts enligt tillverkarens anvisningar.

Kan jag serva på andra verkstäder än Motor Trend? -Nej, om du inte har Flex- eller Business Lease-avtal eller annat företags-avtal.

Jag har en bil med Adblue, vad gäller där? -AdBlue fylls upp enligt serviceprotokollet. Behövs påfyllning mellan servicetillfällen, tillkommer kostnad.

Kan jag avsluta mitt avtal när jag vill? -Ja, det blir en slutavräkning. Ingen kreditfaktura betalas ut. Summan beror på miltal. För mer information, se allmänna villkor för serviceavtalet längre ner.